OCI koppeling Punchout

BMN Bouwmaterialen biedt de mogelijkheid tot het maken van een OCI punchout koppeling. Dit is een koppeling tussen uw eigen inkoopsoftware/e-procurement platform en de BMN webshop. Een OCI koppeling biedt vele voordelen voor u als BMN klant en kan gezamelijk worden opgezet. 

Lees meer over de mogelijkheden van OCI:


Wat is een OCI Punchout koppeling?

OCI staat voor Open Catalog Interface en is bedacht door SAP. Een OCI Punchout koppeling geeft de klant de mogelijkheid om vanuit een eigen ERP-systeem of e-procurement platform de productcatalogus van de BMN Bouwmaterialen te bekijken. Dit uitstapje naar de webshop word geregeld door middel van een automatische login. De producten worden vervolgens gekozen en in het winkelmandje van de BMN webshop geplaatst. Hierna kunt u de producten realtime verzenden naar uw eigen ERP-systeem of e-procurement platform. In het inkoopsysteem is het vervolgens mogelijk om de kostenplaats toe te voegen evenals eventueel andere benodigde informatie. Tevens zijn up-to-date artikelinformatie, de beschikbaarheid/levertijd en de actuele prijs beschikbaar. 

Visualisatie

OCI Punchout Visualisatie BMN Bouwmaterialen

Stap 1: Via het inkoopsysteem/ERP bijv: SAP log je automatisch in in de BMN Webshop.De gebruiker hoeft geen inloggegevens etc te hebben of te onthouden. 

Stap 2: De gebruiker stopt producten in het winkelmandje. 

Stap 3: Vanuit het winkelmandje stuurt de webshop dan de producten, prijzen en andere data naar het inkoopsysteem/ERP.

Stap 4: In het inkoopsysteem is het dan mogelijk om bijvoorbeeld een inkoopnummer toe te voegen, of bijvoorbeeld een workflow te starten dat iemand anders de order kan accorderen. 

Stap 5: De order wordt via verschillende digitale wegen (email, Sales in de bouw, cXML) verzonden naar het ERP/Webshop van BMN Bouwmaterialen. Waarna de order wordt verwerkt en verzonden naar het afleveradres. 


Welke systemen kunnen gekoppeld worden?

OCI is bedacht door SAP, maar tegenwoordig is dit een meer algemene vorm van communicatie geworden tussen verschillende systemen. Zodoende zijn er meer systemen die OCI ondersteunen, hierbij een aantal inkoopsystemen waarmee de koppeling kan worden gelegd:

  • OCI Punchout met SAP;
  • OCI Punchout met Dynamics AX;
  • OCI Punchout met Axapta;
  • OCI Punchout met Dynamics NAV;
  • OCI Punchout met Tblox/ProActive/Inconto;
  • OCI Punchout met GHX/Proquro/Axxerion;
  • OCI Punchout met ACTO/DigiInkoop/Ariba.

Mocht uw inkoopsysteem er niet tussen staan, maar uw systeem ondersteund dit wel dan kunt u door middel van onderstaand formulier contact met ons opnemen. 


Wat zijn de voordelen voor mij als klant?

Met dit systeem is het niet meer nodig om volledige artikelbestanden in uw eigen inkoopsysteem te laden, dit biedt al vele voordelen. Daarnaast zijn er nog een aantal voordelen voor de klant en voor ons als bouwmaterialen leverancier: 

  • Actuele beschikbaarheid zoals op de webshop;
  • Altijd actuele artikelinformatie;
  • Eenheden volgens het ISO standaard;
  • Niet onnodig artikelbestanden importeren;
  • Altijd de actuele prijs raadplegen;
  • Artikelen hoeven niet meer in het eigen systeem onderhouden te worden;
  • Met de bestellijst functionaliteit kunt u een lijst maken met uw favoriete artikelen.

Interesse?

Heeft u interesse wat wij voor u kunnen betekenen? Laat uw gegevens achter via onderstaand formulier en wij nemen z.s.m. contact met u op of bel ons direct op 088 633 72 02.

* Noodzakelijke velden

Wij maken gebruik van cookies om jouw ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden, social media functionaliteiten mogelijk te maken en om je relevante aanbiedingen te kunnen doen op basis van je interesses en voorkeuren. Door verder gebruik te maken van deze website ga je automatisch akkoord met ons cookiebeleid.