Ultramoderne showroom BMN in Nijverdal
Ondertitel
Januari 2024 - Partner in de Bouw

Altijd bezig zijn met vernieuwen, de laatste trends tonen en opdrachtgevers van A tot Z ontzorgen op projecten. Dat kenmerkt de showroom van BMN in Nijverdal. We spraken er onder andere over met Yvette Jaarsveld en Nicole Schmidt, beiden verkoopmanager bij Ter Steege Bouw Vastgoed uit Rijssen en vaste samenwerkingspartners van deze showroom. “Als je een koper doorstuurt naar een showroom is de eerste indruk net zo belangrijk als de nazorg. Hoe is de ontvangst, wat is de uitstraling en het aanbod, hoe is de persoonlijke begeleiding voor, tijdens en na de aankoop? De showroom in Nijverdal heeft alles.”
Nee, dit is geen klein showroompje waar je de helft van het aanbod in een boekje moet bekijken, vertelt Yvette Jaarsveld van Ter Steege Bouw Vastgoed uit Rijssen. We spreken haar samen met haar collega Nicole Schmidt. Nicole werkt al bijna 20 jaar bij Ter Steege Bouw Vastgoed en werkt al zo lang ze zich kan herinneren samen met de showroom in Nijverdal.
“Ze passen geregeld hun showroom aan naar de laatste trends in douchewanden, tegelwerk en sanitair. En als je binnenkomt heb je op de keukenafdeling meteen eye catchers in beeld. Die eerste indruk is belangrijk voor kopers. De showroom heeft een groot assortiment. Je kan veel zien in opstellingen zoals het er thuis uit zou zien. En de tegels hangen apart met een groep verlichting erbij. Slim, want soms kies je een kleur tegel en blijkt het met ander licht veel donkerder. Hier weet je wat je kiest.”
“BMN heeft hier ook alles onder één dak”, vult Yvette aan. “Kopers hoeven daardoor niet voor de tegels naar het ene bedrijf en het sanitair naar het andere. Ze kunnen de materialen naast elkaar houden en er de hele showroom mee doorlopen. Dat is fijn voor kopers.”


"We willen dat kopers zich speciaal voelen en BMN kan dat bieden"
Vaste contactpersonen voor kopers
Ter Steege Bouw Vastgoed bouwt sinds 2014 aan een groot nieuwbouwproject in Almelo: Indië. Die naam komt van de historie van het gebied, hier werd katoen gemaakt en verscheept naar Indië. Nu groeit er een levendig woon-, werk- en leefgebied, waarvan al twee derde is gerealiseerd. Op het 23 hectare grote terrein staan straks ruim 600 woningen.
Een deelproject dat nu bijna in de verkoop gaat betreft 17 exclusieve appartementen. Ter Steege werkt voor dit project weer samen met de BMN showroom in Nijverdal. “BMN koppelt dan een of twee medewerkers aan het project”, vertelt Nicole. “Zodat de kopers een vast contactpersoon hebben. We willen dat ze zich speciaal voelen en BMN kan dat bieden.”
Samen projecten goed voorbereiden
“Doordat we samen met BMN een intensief voortraject hebben, weet BMN alle ins en outs van het project. De medewerkers van de showroom zijn daarnaast technisch onderlegd en hebben voordat de kopers in de showroom komen al een nultekening paraat. Ze weten exact waar leidingsleuven lopen en weten het meteen als iets niet gaat passen. Daardoor kunnen ze in de gesprekken met kopers heel snel aangeven of iets wel of niet kan en waarom.”
"We hebben continue contact met elkaar"


Nazorg kan een project maken en breken
Yvette: “BMN denkt ook met ons mee in de samenstelling van ons basispakket voor de tegels en het sanitair. Daar nemen ze een beetje het voortouw in, zodat het volgens de laatste trends is. En ze maken voor kopers mooie tekeningen in 3D.”
“Wat we ook waarderen is de oplossingsgerichtheid. Als een koper iets in de indeling wenst dat afwijkt van de standaard en wel mogelijk is, dan koppelen ze dat naar ons terug om te vragen of dat inderdaad kan of dat wij nog een ander alternatief zien. Dat schakelt snel. We merken dat ook in de nazorg. Nazorg kan een project maken en breken. Je wil niks laten sudderen en dingen zo snel mogelijk oplossen voor de bewoners. BMN gaat daar goed mee om. Het is een hele prettige samenwerking.”
Prettige dynamiek
Een van de medewerkers van BMN die de kopers van het project in Almelo gaat begeleiden is projectleider Sanitair & Tegels Mariska Smit. Ook zij waardeert de samenwerking. “We zitten met elkaar op één lijn en weten wat we aan elkaar hebben. Soms is één woord al genoeg om elkaar te begrijpen. En als kopers vragen hebben, bijvoorbeeld over het leidingwerk, zet Ter Steege altijd een stapje extra om te kijken of het wel kan. Ze leveren kwaliteit en denken met de klant mee. Dat geeft een prettige dynamiek.”
“We hebben continu contact met elkaar. Wij zorgen voor een goede begeleiding van de kopers, verwerken alles correct op tekening, zorgen dat alle stukken kloppen en de leveringen correct zijn. Ter Steege roept bij ons af wanneer ze welke bouwnummers nodig hebben en als er ergens iets verlaat is melden ze dat meteen. Dat gaat al jaren heel goed en als er ergens een kink in de kabel komt lossen we dat samen op.”
Samen mooie dingen maken
Rikus Tijhuis, adviseur Sanitair bij BMN ervaart het net zo. “We denken allebei in oplossingen en mogelijkheden, dat werkt gewoon goed. Het heeft ook te maken met passie hebben voor je vak en kennis hebben van je vak. Én interesse hebben in de mensen met en voor wie je werkt. Het is in de showroom, maar ook voor Ter Steege, altijd zoeken naar de balans tussen wat de particulier wil en wat maakbaar is. Het moet gewoon kloppen. De koper moet bij ons naar buiten lopen met het gevoel dat hij badkamer heeft gekocht die hij altijd al wilde hebben en wij moeten dat kunnen realiseren. Als dat lukt kun je samen hele mooie dingen maken.”
