
Voor leveranciers
Ben je leverancier van BMN? Op deze pagina vind je een overzicht van alle relevante informatie. Onder andere:
- Aanleveren productdata
- GLN codes downloaden
- Actiecommunicatie
- EDI uitwisseling
Aanleveren productdata
(For English scroll down)
Bij BMN hechten wij groot belang aan de kwaliteit van de productdata die u aanlevert. Goede productdata is essentieel om onze klanten optimaal te bedienen, onze verkoopmedewerkers te ondersteunen, faalkosten te voorkomen en verstoringen in de processen te vermijden. Om deze redenen willen wij graag enkele richtlijnen met u delen:
Eisen aan productdata
Automatische Verwerking: De aangeleverde productdata moet geautomatiseerd verwerkt kunnen worden. Dit betekent dat de data in een gestructureerd formaat moet zijn zodat de artikelen gekoppeld kunnen worden en de productdata overgezet kan worden. Voorbeelden van een ‘gestructureerd formaat’ is een Excel bestand (met een gestructureerde tabel) of een .xml-bestand b.v. DICO Sales005.
Duidelijkheid: De data moet voor BMN duidelijk/begrijpelijk zijn. Denk hierbij aan basale zaken zoals uitleg van afkortingen, meetwaarden voorzien van een eenheid.
Aanpak voor aanleveren productdata
Idealiter komt de productdata rechtstreeks uit uw digitale infrastructuur en wordt het naar BMN gemaild. BMN zal zorgdragen voor het koppelen van de producten en het vertalen van de productdata naar het BMN-datamodel.
Wij streven naar een zo efficiënt mogelijk proces voor de aanlevering van productdata, met zo min mogelijk (handmatige) tussenstappen.
Geen gestructureerd bestand beschikbaar?
Mocht een gestructureerd bestand van productdata uit uw digitale infrastructuur niet beschikbaar zijn dan kunt u gebruik maken van dit Excel-sjabloon. Dit sjabloon is ontworpen om duidelijk te maken wat voor soort productdata wordt gevraagd en om het voor u gemakkelijker te maken om de benodigde data in te vullen en aan te leveren.
Verzenden productdata
E-mail het bestand naar artikelbeheer@bmn.nl onder vermelding van:
- 'Aanlevering productdata <uw leveranciersnaam>'
- Ingangsdatum prijzen
- Contactgegevens van data contactpersoon binnen uw bedrijf
Wij danken u voor uw medewerking en kijken uit naar een soepele samenwerking.
Providing product data
At BMN we attach great importance to the quality of the product data you provide. Good product data is essential to optimally serve our customers, support our sales employees, prevent failure costs and avoid disruptions in processes. For these reasons, we would like to share some guidelines with you:
Product data requirements
Automatic Processing: The supplied product data must be able to be processed automatically. This means that the data must be in a structured format so that the articles can be linked and the product data can be transferred. Examples of a 'structured format' are an Excel file (with a structured table) or an .xml file e.g. DICO Sales005.
Clarity: The data must be clear/understandable for BMN. Consider basic matters such as explanation of abbreviations and measurement values provided with a unit.
Approach for providing product data
Ideally, the product data comes directly from your digital infrastructure and is emailed to BMN. BMN will take care of linking the products and translating the product data into the BMN data model.
We strive for the most efficient possible process for the delivery of product data, with as few (manual) intermediate steps as possible.
No structured file available?
If a structured file of product data from your digital infrastructure is not available, you can use this Excel template. This template is designed to clarify what type of product data is requested and to make it easier for you to complete and provide the required data.
Send product data
E-mail the file to artikelbeheer@bmn.nl stating:
- 'Submission of product data <your supplier name>'
- Prices starting date
- Contact details of the data contact person within your company
We thank you for your cooperation and look forward to a smooth collaboration.
Download GLN codes BMN Bouwmaterialen
Bekijk hier alle GLN codes van BMN Bouwmaterialenhandel. Wil je deze GLN codes gebruiken om XML bestanden in te lezen? Gebruik dan kolom "GLN Factuuradres" voor DICO versie INSBOU003 en hoger. Voor oudere versies gebruik je, afhankelijk bij welke vestiging je klant bent, de kolom "GLN Afhaaladres".
Actiecommunicatie
Samen met onze leveranciers bieden wij onze klanten de kans om hun werk eenvoudig te maken. Met acties, maar ook met kennis. Om onze gezamenlijke doelgroepen te bereiken, bieden wij leveranciers diverse mogelijkheden om de marketingcommunicatie in te vullen. Dit doen we onder andere met onze fysieke actiekrant, digitale nieuwsbrief, social media posts en offline communicatie op de vestigingen. Denk bijvoorbeeld aan de narrowcastingschermen in meer dan 80 vestigingen, of een post op LinkedIn, naar meer dan 10.000 volgers.
Ben je geïnteresseerd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met de marketingafdeling door een mail te sturen naar marketing@bmn.nl
Wat is EDI?
Electronic Data Interchange (EDI) is een standaard voor de elektronische uitwisseling van bepaalde bedrijfsdocumenten, zoals orders, facturen, of bevestigingen. Binnen BMN gebruiken wij EDI voor communicatie tussen BMN en onze leveranciers.
Hulp bij inrichten: leveranciershandleiding
De overgang van de reguliere communicatiemethode naar communiceren door middel van EDI omvat diverse stappen. Om deze stappen goed af te stemmen hebben wij een leveranciershandleiding opgesteld. Download hier de laatste versie van de leveranciershandleiding.
Contact
Heb je een vraag? Neem contact op.
Bekijk ook onze andere digitale diensten:
