Uw bedrijfsaccount is geblokkeerd en u kunt geen bestellingen plaatsen.

Klant aan het woord

Wij willen de beste bouwmaterialenhandel van Nederland zijn. Dit bereiken wij met vier krachtige beloftes: de beste service, de juiste voorraad, flexibele logistiek en vakkundig advies. Om aan deze beloftes uitstekend te voldoen, bellen we elke dag een deel van onze klanten om te vragen of ze tevreden zijn met BMN en wat er beter kan. Hieronder treft u een selectie van klant aan het woord verhalen welke in onze BMN Krant zijn verschenen.

  • ‘BMN helpt onze klantbeloften waar te maken’
  • ‘BMN maakt mij het ondernemen zo gemakkelijk mogelijk’
  • ‘Klantprobleem oplossen voordat hij het ziet’

‘BMN helpt onze klantbeloften waar te maken’

Van badkamers tegelen tot agrarische loodsen bouwen. W.J. Reitsma Bouwbedrijf uit Tzummarum is een veelzijdig bedrijf. Deze kracht brengt óók uitdagingen met zich mee. Er is bijvoorbeeld meer werk dan zij kunnen aannemen. Hoe gaan zij daarmee om? ‘Personele versterking vinden is lastig, dus zoeken wij het in flexibel en efficiënt werken. Dat lukt goed, mede dankzij de actieve rol van BMN Leeuwarden.’

De projectpagina van het bedrijf toont in één oogopslag wat Willem bedoelt met veelzijdigheid. Het werk schiet uiteen van stalrenovatie tot inbouwkast en van drukwand tot woningaanbouw. ‘Wij zitten in een gebied met veel akkerbouwers en veehouders. Dat betekent veel werk in loodsen, schuren en stallen. Maar onze hoofdzaak is particulieren met bouwplannen. En waarom zouden wij ons beperken tot één tak van sport? Wij vinden alles leuk.’

Aanpassingsvermogen
Vanochtend kreeg Willem een telefoontje. Of er bij een lopend project ook nog een dakkapel kon worden geplaatst. ‘Natuurlijk namen we dat verzoek aan: een klant laat je niet in de steek’, vertelt Willem. ‘Het vergt alleen wel aanpassingsvermogen qua planning en materialeninkoop. Ook op die momenten zijn we blij met BMN Leeuwarden en BMN Franeker. Hun assortiment bevat alles wat wij nodig hebben. En vandaag besteld is morgen in huis. Zij helpen ons echt om onze klantbeloften mogelijk te maken.’

Elkaar scherp houden
Vaste vertegenwoordiger van BMN is Piet Dijkstra. Wekelijks komt hij bij het bedrijf langs om de voorraad te bekijken. ‘Hij weet welke projecten er lopen en wat we nodig hebben. Vorige week was ik even afwezig, dus toen belde hij op. Volgens mij zijn de twee-bij-vijven bijna op, zei hij. Dan geef ik akkoord om die panlatten bij te vullen. Ideaal. Zo kan alles mooi doorlopen. En we houden elkaar scherp. Deze tijd vraagt weer andere keuzes dan voorgaande jaren.’

Gemotiveerd
Hiermee doelt Willem op de grote hoeveelheid werk die de markt momenteel biedt. Hij moet de balans zien te bewaren. ‘Onze jongens geven alles om klussen tijdig af te krijgen. Maar hoe ver kun je gaan? Ze zijn ontzettend gemotiveerd en dat wil ik graag zo houden. Extra mensen aannemen valt niet mee, want de meesten zijn niet veelzijdig genoeg. Meer uitbesteden zou ook kunnen, maar ook die bedrijven hebben het razend druk.’

Grenzen respecteren
Kortom, zo flexibel en efficiënt mogelijk werken. Nuchter bekijken wat kan en wat niet. BMN Leeuwarden levert haar bijdrage met een brede voorraad, snelle service en het nodige meedenkwerk. En verder is het een kwestie van grenzen respecteren, vertelt Willem. ‘Ik weet wat ik aan mijn jongens heb en wat ze kunnen. Zij zijn de basis van ons bedrijf. Ik doe er dan ook alles aan om te zorgen dat zij met een blij gemoed mooie dingen kunnen maken.’


Ook de service van BMN ervaren? Neem dan contact op met een van onze vestigingen of meld u aan als nieuwe klant.

‘BMN maakt mij het ondernemen zo gemakkelijk mogelijk’

Als het nu lukt, dan lukt het altijd. Onder dit motto startte Frank van Aspert uit Heeswijk-Dinther begin 2015 zijn tegelzetbedrijf. Tot zijn eigen verbazing ervaart hij nu minder stress dan tijdens het werken voor een baas. ‘Ik heb maar met twee partijen te maken: ikzelf en mijn klanten. En overwerken vind ik niet erg, maar een keer eerder naar huis kan nu ook gewoon!’

Badkamers en toiletten van particulieren vormen het voornaamste werkdomein van Frank. Aan opdrachten geen gebrek. Frank heeft alles op rit, al was het ondernemerschap wel even wennen. Op financieel gebied bijvoorbeeld. ‘Bij een baas krijg je je salaris en that’s it. Nu moest ik ineens over prijzen nadenken en uren inschatten. Wat hou je onderaan de streep over? Bij gecompliceerde klussen zal dat altijd lastig blijven, hoe veel ervaring je ook hebt. En de ene keer valt het mee, de andere keer tegen. Dat hoort erbij.’

Afwisseling
Waar Frank begon met alleen badkamers en toiletten tegelen, heeft hij zijn dienstenpakket langzaam maar zeker uitgebreid. Douchewanden metselen, voorzetwanden met inbouwreservoirs plaatsen, vloeren in woonkamers tegelen: hij doet het allemaal. ‘Die afwisseling vind ik heerlijk, dus hoe meer ik kan doen hoe mooier. Maar aan het installatiewerk zal ik mijn vingers niet branden hoor; dat besteed ik uit.’

Showroom BMN
Om het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken, haalt Frank de benodigde bouwmaterialen steevast bij BMN Veghel. ‘Lijm, tegels, voeg, hout, stenen, gips, gereedschap: alles ligt daar. En dat niet alleen: dankzij BMN kan ik mijn klanten een complete showroom én deskundig advies aanbieden! Tegen klanten die nog moeten shoppen zeg ik altijd: ga lekker rechtsreeks naar BMN, daar vind je de tegels die je zoekt en ben je goedkoper uit dan wanneer ik ertussen ga zitten.’

FC Barcelona
Frank maakt ook graag gebruik van de extra’s die BMN organiseert. Bij elke productworkshop, beursbezoek of ander uitstapje is hij van de partij. ‘Zo’n rondleiding bij Schlüter-Systems in Duitsland is natuurlijk super: het is interessant én je bent gezellig op pad met collega-tegelzetters. Dat geldt ook voor beurzen. Laatst viel ik daar zelfs in de prijzen. Bij de stand van Rubi werd mijn naam pas als tiende opgenoemd, maar ik was de eerste die ook nog aanwezig was. Won ik een reisje naar een wedstrijd van FC Barcelona, in de skybox van Rubi!’

Meer dan werk
Zo is Frank bezig aan alweer zijn vijfde jaar als zelfstandig tegelzetter. Heeft hij over vijf jaar zelf personeel? ‘Haha, nee hoor! Deze vrijheid bevalt mij uitstekend. Ik doe mijn eigen ding, maak mijn eigen planning, ben van niemand afhankelijk en ook voor niemand verantwoordelijk. Als ik het werk even niet aankan, huur ik wel een collega in. En als ik het even minder druk heb, ga ik lekker een uurtje eerder naar huis. De zomer staat voor de deur. Er is meer dan werk alleen!’


Ook de service van BMN ervaren? Neem dan contact op met een van onze vestigingen of meld u aan als nieuwe klant.

‘Klantprobleem oplossen voordat hij het ziet’


Dit jaar is Bertus Holstege twaalf jaar zelfstandig ondernemer in de bouw. Zijn bedrijf monteert keukens, badkamers, dakkapellen en kozijnen. Maar ook voor complete verbouwingen draait hij zijn hand niet om. Dit jaar is de opdrachtenportefeuille van Holstege Montage weer volledig gevuld.

Meedenken
‘Omdat ik de rest van het jaar vol zit, moet ik nu al ruimte inplannen om vaste klanten te helpen of om eventuele uitloop van een klus op te kunnen vangen. Ik zie het maar als een luxeprobleem. Variatie in klussen en het contact met mijn klanten is het leuke van m’n werk. De uitdaging is dat je problemen van klanten opgelost hebt voordat de klant ze zelf ziet. BMN Nunspeet denkt daarin altijd met me mee. Vanaf de eerste dag dat ik met m’n bedrijf startte, ben ik klant. Met hun producten en advies is het al twaalf jaar altijd goed gegaan.’

Mooimaken
Op de website van Holstege Montage www.holstegemontage.nl is goed te zien waarom de orderportefeuille het komend jaar weer gevuld is: aansprekende referentieprojecten op het gebied van keuken- en badkamermontage, aangevuld met timmerwerk en afbouw. het bedrijfscredo 'Wij maken het mooi!' is geen loze belofte!


Ook de service van BMN ervaren? Neem dan contact op met een van onze vestigingen of meld u aan als nieuwe klant.

Uw productvergelijking (0)
Naar vergelijking